1960'lı yılların başına kadar, Amerikan Otomotiv Endüstrisi, ürettiği otomobilleri demiryollarını kullanarak pazara ulaştırıyordu. O güne kadar her vagona, ikisi altta, ikisi üstte olmak üzere dört araba konuyordu.
Artan maliyetler ve hızlanana rekabet, bu tarz taşıma şekli nedeni ile birim başına binen taşıma maliyetinin gözden geçirilmesini firmalar için zorunlu kıldı. Ve bu zorunluluk nedeni ile, özellikle 70'li yılların başında piyasaya sürdüğü Chevrolet Vega modeliyle önemli bir ticari başarı kazanan General Motors firması, birim başına düşen taşıma maliyetini azaltmak ve bu şekilde kârını artırmak için, ürettiği arabaları taşıtmak için anlaştığı Southern Pacific Railroad şirketinin mühendisleri ile oturup akıllıca bir çözüm üretme yoluna gitti.
Netice olarak, GM ve Southern Pacific Railroad mühendisleri, ortak bir çalışma sonunda, o zamana kadar yatay bir şekilde taşınan arabaları dikey olarak taşıyabilecek ve adını Vert-a-Pack koydukları bir vagon sistemi geliştirdiler.
0 yorum :
Post a Comment